Preview

Central Asian Economic Review

Расширенный поиск

THE GLOBAL ELECTRONIC COMMERCE DEVELOPMENT AND ITS IMPACT ON GLOBAL ECONOMY

Аннотация

Глобальная электронная коммерция повлияла на мировую экономику во многих аспектах. Прежде всего, данное влияние обусловлено информационно-технологической составляющей, распространившееся на все экономические секторы, что, в свою очередь, привело к росту экономической производительности во всем мире. Статья посвящена вопросам развития глобальной электронной торговли и ее влиянию на мировую экономику в целом. Подробно рассмотрены понятие электронной коммерции, основные современные модели рынка электронной коммерции, определяющие ее структуру, их особенности, преимущества и недостатки. Проанализировано современное состояние развития глобальной электронной торговли, а также влияние глобальной электронной торговли на предприятия малого и среднего бизнеса (МСП,) взаимоотношения между бизнесом, влияние электронной коммерции на международную торговлю и международную экономику с последующими выводами и рекомендациями.

Об авторах

I. V. Onyusheva
Turan University
Казахстан


A. I. Naranovich
Baranovichi State University
Беларусь


Z. M. Zhussupova
University of International Business
Казахстан


Список литературы

1. Commerce, G., Westland, J., Clark, T. Global Electronic Commerce [Electronic source]. – 2018. – URL: https://mitpress.mit.edu/books/global-electronic-commerce.pdf (25.02.2018)

2. Electronic Commerce and the Global Economy [Electronic source]. – 2018. – URL: https://www.bartleby.com (25.02.2018)

3. Nayar, D. Global Electronic Commerce Market - Growth, Analysis, Key Players and Forecast by 2022 [Electronic source]. – 2016. – URL: http://importantevents24.com/2017/09/29/global-electronic-commercemarket.pdf (accessed: 25.02.2018)

4. Abdul Gaffar, K. Electronic Commerce: A Study on Benefits and Challenges in an Emerging Economy // Global Journal Of Management and Business Research: Economics and Commerce. – 2016. – № 16 (1). – p. 34-45.

5. Kingsnorth, S. Digital Marketing Strategy - An integrated approach to global E-commerce // KoganPage. – 2017. – № 56. – pp. 89-94.

6. Johnston, N. Adaptive Marketing: Leveraging Real-Time Data to Become a More Competitive and Successful Company. – NY: Palgrave Macmillan, 2015. – pp. 102-121.

7. Lukas, B. Strategic Type, Market Orientation, and The Balance Between Adaptability and Adaptation // Journal of Business Research. – 2012. – № 45. – pp. 147-156.

8. Chakravarthy, B. Adaptation:A Promising Metaphor for Strategic Management // Academic of Management Review. – 2005. – № 7 (1). – pp. 35-44.

9. APEC E-commerce Readiness Assessment Guide, APEC, Singapore [Electronic source]. – 2000. – URL: www.apec.org/apec/publications/allpublications/telecommunications.html (accessed: 27.03.2018)

10. Luyt, B. Defining the digital divide: the role of e-readiness indicators // Aslib Proceedings. – 2006. – № 58 (4). – pp. 276-291.

11. Ecommerce Foundation Global E-commerce Report - 2017. Amsterdam-the Netherlands: E-commerce Foundation [Electronic source]. – 2017. – URL: http://mazarsusa.com/wp-content/uploads/2017/11/Global-Report-2017-1.pdf (accessed: 27.03.2018)

12. Official website of Statistic Business Portal [Electronic source]. – 2018. – URL: www.statista.com (accessed: 25.02.2018)

13. Akgun, A. E. Antecedents and Contingent Effects of Organizational Adaptive Capability on Firm Product Innovativeness // Journal of Product Innovation Management. – 2012. – № 29. – pp. 171-189.

14. Mukherjee, S. Digitalization, Big Data-Concepts, Applications, Challenges and Future Scope // International Journal of Advanced Research in Computer and Communication Engineering. – 2016. – № 5 (2). – pp. 244-248.

15. Digital commerce & marketing outlook. Criteo. – 2017. – URL: http://www.upa.it/static/upload/cri/criteo-digital-commerce-marketingtrends-2017/criteo-digital-commerce-marketingtrends-2017.pdf (accessed: 27.03.2018)

16. Terzi, N. The Impact of E-commerce on International Trade and Employment // Procedia - Social and Behavioral Sciences. – 2018. – № 24. – p.745-753.

17. Gawady, Z. M. The Impact of E-commerce on Developed and Developing Countries. Case Study. Egypt and United States. – 2010. – URL: http://www.must.edu.eg/Publications (accessed: 27.03.2018)


Рецензия

Для цитирования:


Onyusheva I.V., Naranovich A.I., Zhussupova Z.M. THE GLOBAL ELECTRONIC COMMERCE DEVELOPMENT AND ITS IMPACT ON GLOBAL ECONOMY. Central Asian Economic Review. 2018;(3):123-131.

For citation:


Onyusheva I.V., Naranovich A.I., Zhussupova Z.M. THE GLOBAL ELECTRONIC COMMERCE DEVELOPMENT AND ITS IMPACT ON GLOBAL ECONOMY. Central Asian Economic Review. 2018;(3):123-131.

Просмотров: 377


Creative Commons License
Контент доступен под лицензией Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2789-4398 (Print)
ISSN 2789-4401 (Online)