THE GLOBAL ELECTRONIC COMMERCE DEVELOPMENT AND ITS IMPACT ON GLOBAL ECONOMY
Аннотация
Глобальная электронная коммерция повлияла на мировую экономику во многих аспектах. Прежде всего, данное влияние обусловлено информационно-технологической составляющей, распространившееся на все экономические секторы, что, в свою очередь, привело к росту экономической производительности во всем мире. Статья посвящена вопросам развития глобальной электронной торговли и ее влиянию на мировую экономику в целом. Подробно рассмотрены понятие электронной коммерции, основные современные модели рынка электронной коммерции, определяющие ее структуру, их особенности, преимущества и недостатки. Проанализировано современное состояние развития глобальной электронной торговли, а также влияние глобальной электронной торговли на предприятия малого и среднего бизнеса (МСП,) взаимоотношения между бизнесом, влияние электронной коммерции на международную торговлю и международную экономику с последующими выводами и рекомендациями.
Об авторах
I. V. OnyushevaКазахстан
A. I. Naranovich
Беларусь
Z. M. Zhussupova
Казахстан
Список литературы
1. Commerce, G., Westland, J., Clark, T. Global Electronic Commerce [Electronic source]. – 2018. – URL: https://mitpress.mit.edu/books/global-electronic-commerce.pdf (25.02.2018)
2. Electronic Commerce and the Global Economy [Electronic source]. – 2018. – URL: https://www.bartleby.com (25.02.2018)
3. Nayar, D. Global Electronic Commerce Market - Growth, Analysis, Key Players and Forecast by 2022 [Electronic source]. – 2016. – URL: http://importantevents24.com/2017/09/29/global-electronic-commercemarket.pdf (accessed: 25.02.2018)
4. Abdul Gaffar, K. Electronic Commerce: A Study on Benefits and Challenges in an Emerging Economy // Global Journal Of Management and Business Research: Economics and Commerce. – 2016. – № 16 (1). – p. 34-45.
5. Kingsnorth, S. Digital Marketing Strategy - An integrated approach to global E-commerce // KoganPage. – 2017. – № 56. – pp. 89-94.
6. Johnston, N. Adaptive Marketing: Leveraging Real-Time Data to Become a More Competitive and Successful Company. – NY: Palgrave Macmillan, 2015. – pp. 102-121.
7. Lukas, B. Strategic Type, Market Orientation, and The Balance Between Adaptability and Adaptation // Journal of Business Research. – 2012. – № 45. – pp. 147-156.
8. Chakravarthy, B. Adaptation:A Promising Metaphor for Strategic Management // Academic of Management Review. – 2005. – № 7 (1). – pp. 35-44.
9. APEC E-commerce Readiness Assessment Guide, APEC, Singapore [Electronic source]. – 2000. – URL: www.apec.org/apec/publications/allpublications/telecommunications.html (accessed: 27.03.2018)
10. Luyt, B. Defining the digital divide: the role of e-readiness indicators // Aslib Proceedings. – 2006. – № 58 (4). – pp. 276-291.
11. Ecommerce Foundation Global E-commerce Report - 2017. Amsterdam-the Netherlands: E-commerce Foundation [Electronic source]. – 2017. – URL: http://mazarsusa.com/wp-content/uploads/2017/11/Global-Report-2017-1.pdf (accessed: 27.03.2018)
12. Official website of Statistic Business Portal [Electronic source]. – 2018. – URL: www.statista.com (accessed: 25.02.2018)
13. Akgun, A. E. Antecedents and Contingent Effects of Organizational Adaptive Capability on Firm Product Innovativeness // Journal of Product Innovation Management. – 2012. – № 29. – pp. 171-189.
14. Mukherjee, S. Digitalization, Big Data-Concepts, Applications, Challenges and Future Scope // International Journal of Advanced Research in Computer and Communication Engineering. – 2016. – № 5 (2). – pp. 244-248.
15. Digital commerce & marketing outlook. Criteo. – 2017. – URL: http://www.upa.it/static/upload/cri/criteo-digital-commerce-marketingtrends-2017/criteo-digital-commerce-marketingtrends-2017.pdf (accessed: 27.03.2018)
16. Terzi, N. The Impact of E-commerce on International Trade and Employment // Procedia - Social and Behavioral Sciences. – 2018. – № 24. – p.745-753.
17. Gawady, Z. M. The Impact of E-commerce on Developed and Developing Countries. Case Study. Egypt and United States. – 2010. – URL: http://www.must.edu.eg/Publications (accessed: 27.03.2018)
Рецензия
Для цитирования:
Onyusheva I.V., Naranovich A.I., Zhussupova Z.M. THE GLOBAL ELECTRONIC COMMERCE DEVELOPMENT AND ITS IMPACT ON GLOBAL ECONOMY. Central Asian Economic Review. 2018;(3):123-131.
For citation:
Onyusheva I.V., Naranovich A.I., Zhussupova Z.M. THE GLOBAL ELECTRONIC COMMERCE DEVELOPMENT AND ITS IMPACT ON GLOBAL ECONOMY. Central Asian Economic Review. 2018;(3):123-131.