ЭКСПОРТҚА БАҒЫТТАЛУ ЖАҒДАЙЫНДА СҮТ ӨНІМДЕРІНІҢ БƏСЕКЕГЕ ҚАБІЛЕТТІЛІГІН АРТТЫРУ
Аңдатпа
Зерттеу мақсаты – еліміздегі сүт және сүт өнімдерінің бәсекеге қабілеттілігін жоғарылатуға және оның экспортын жылжытуға ықпал ететін негізгі факторлардың әсерін зерттеу.
Әдіснама (методология) – зерттеу барысында зерттеудің сандық әдістері қолданылды,яғни статистикалық мәліметтер негізінде, экономикалық-математикалық модеульдеу әдісінің көмегімен математикалық модельдер құрылды.
Ерекшелігі/құндылығы – сүт және сүт өнімдерінің бәсекеге қабілеттілігін жоғарылату мәселесі, нарықтағы бәсекелестікті арттыру мен отандық тауар өндірушілердің сүт және сүт өнімдерін дамыту үшін маңызды.Сол себептен, сүт өнімдерінің бәсекеге қабілеттілігін тиісті дәрежеде арттыру қажет.
Қорытынды – мақалада сүт және сүт өнімдерінің бәсекеге қабілеттілігін арттыру, экспортты жылжыту барысында, ең бірінші оның бәсекеге қабілеттілігіне әсер ететін негізгі факторларды анықтап, зерттеулер жүргізу қажет екендігін көрсетеді. Бұл мәселе, әсіресе азық-түлік нарығындағы ауыл шаруашылығы кешенінде, оның ішінде сүт өңдеу кәсіпорындары үшін өте маңызды. Себебі, ауыл шаруашылығы халықтың өмір сүруі үшін қажетті азық-түлік түрлерімен қамтамасыз ететін ел экономикасының маңызды саласы болып табылады.
Әдебиет тізімі
1. Назарбаев Н.Ә. «Қазақстанның үшінші жаңғыруы: жаһандық бәсекеге қабілеттілік»//Мемлекет басшысы Н.Назарбаевтың Қазақстан халқына жолдауы – Астана, 2018.– 21 б. http://www.akorda.kz
2. ҚР Ұлттық экономика министрлігінің Статистика Комитетінің ресми сайты [электрондық ресурс] –2018. www.stat.egov
3. Қазақстан Республикасының ұлттық экспорттық стратегиясы бағдарламасы. –2017
4. Қазақстан Республикасының ауыл шаруашылығы министрлігінің ресми сайты [электрондық ресурс] –2018 https://moa.gov.kz/
5. Dorisz Tálas . Financial competitiveness analysis in the Hungarian dairy industry// Journal of International Marketing, –2011. – № 2, с. 1-29
6. By Costas Arkolakis, Natalia Ramondo. Innovation and Production in the Global Economy //Journal World Economy, 2015, cтр.1015.
7. Andrew M., Dairy Imports: How Serious a Threat? //Journal Agricultural Economics. – 2016
8. Сәбден О.С,Бәсекелестік экономика. – Алматы. –2008
9. Ratinger T., Bošková I. : Strategies and effects of milk producers’ organisations in the Czech Republic. Agricultural Economics–Czech, 59: 113–124
10. Dusan Simo, Ladislav Mura. Assessment of milk production competitiveness of the Slovak Republic within the EU-27 countries, Agric. Econ. – Czech, 62, 2016 (10): 482–492
11. Naglova Z., Boberova B., Statistical analysis of factors influencing the results of enterprises in dairy industry, Agric. Econ. – Czech, 63, 2017 (6):
12. Lajdoova Z, Kapusta J Price analysis and competitiveness of the dairy supply chain, 2017
13. Coulillard C.,Turkina E., //Journal World Economy, (2015, cтр. 1015)
14. Калиева С.С, Қазақстанда сүт және сүт өнімдерінің бәсекеге қабілеттілігін көтеру жолдары. – Астана. – 2015
15. Касенова А.М., Сүт өнімдерін дамыту жолдары, «Сейфуллин оқулары – 9: жоғарғы білім және ғылым дамуындағы жаңа бағыт» атты Республикалық ғылыми-теориялық конференция материалдары– 2015 – Т.1, ч.2 – Б. 374-376
16. Мирзалиева С.С., Нурмагамбетова , Производство молока в Казахстане: членство в ВТО и ожидаемые перспективы. –2017
17. http://keden.kz/.– 2018
18. Фатхутдинов Р.А., Конкурентоспособность организации в условиях кризиса: экономика, маркетинг, менеджмент, Алматы. –2010
19. Әмірбекұлы Е., Өнімнің бәсеке қабілеттілігін жоғарылату механизмін құру// Диссертация. –Алматы. – 2015
20. Махмеджанова М.Л., Ильясова Н.А., Бәсекеге қабілеттілік//ҚазҰУ хабаршысы. – Алматы. –2015
21. М.Портер, Бәсекелестік //Издательство Вильямс. – 2010
Рецензия
Дәйектеу үшін:
Толеугалиева С.Т. ЭКСПОРТҚА БАҒЫТТАЛУ ЖАҒДАЙЫНДА СҮТ ӨНІМДЕРІНІҢ БƏСЕКЕГЕ ҚАБІЛЕТТІЛІГІН АРТТЫРУ. Central Asian Economic Review. 2019;(4):142-155.
For citation:
Toleugaliyeva S.T. MAIN FACTORS INFLUENCING COMPETITIVENESS AND EXPORT MILK PRODUCTION. Central Asian Economic Review. 2019;(4):142-155. (In Kazakh)