МАРКЕТИНГ АУДИТІ ЖӘНЕ ОНЫҢ ҚАЗАҚСТАНДАҒЫ ШАҒЫН КӘСІПКЕРЛІККЕ ӘСЕРІ
https://doi.org/10.52821/2789-4401-2022-6-7-20
Аңдатпа
Мақалада, шағын бизнес бойынша зерттеу жүргізілді және маркетингтік аудит арқылы қаржылық көрсеткіштердің өсуіне оң әсерін анықтады.
Бұл зерттеудің мақсаты маркетингтік аудит түріндегі Қазақстандағы шағын бизнестің экономикалық көрсеткіштерін жақсарту үшін қолжетімді маркетинг құралын табу болып табылады. Маркетингтік аудит Қазақстандағы ШОБ-ты дамытудың жағдайын жақсартудың бір жолы болып табылады, бұл өз кезегінде ел экономикасының дамуына оң әсер етеді..
Әдіснамасы. Шағын бизнесті зерттеу үшін Қазақстанның ерекшелігін ескере отырып, дамыған елдердің тәжірибесін теориялық түсіну және қолдану мәселелері бойынша шетелдік зерттеушілердің еңбектері пайдаланылды. Теориялық база негізінде терең сұхбат үшін сұрақтар тұжырымдалды, гипотеза тұжырымдалды, тұжырымдалған гипотезаның сенімділігі мен дұрыстығын тексеру үшін Қазақстандағы 120 респонденттің, шағын бизнес өкілдерінің сауалнамасы түрінде сандық зерттеу жүргізілді.
Зерттеудің бірегейлігі / құндылығы – туралы гипотеза маркетингтік аудиттің әсері, сыналды және дәлелденді, осылайша шағын бизнестің өсуі мен маркетингтік аудиттің қолданылуы арасындағы тікелей байланысты анықтады.
Зерттеу нәтижелері шағын бизнес иелерінің қолданыстағы маркетингтік аудит құралдары туралы хабардарлығының төмендігін көрсетті. Шағын бизнестің негізінен классикалық, стандартты маркетингтік әрекеттер жиынтығын қолдануы. Нәтижелілікті талдауды меншік иелері зерттемейді және экономикалық көрсеткіштер мен маркетингтік әрекеттер арасындағы байланысты анықтамайды. Шағын бизнес қызметкерлерінің еңбек жағдайлары жақсы емес, сондықтан олардың бизнес көрсеткіштерін жақсартуға деген ынтасы төмен.
Авторлар туралы
А. О. ТурехановаҚазақстан
Алматы
М. Р. Смыкова
Қазақстан
Алматы
Әдебиет тізімі
1. Lee J.-D., Baek C., Maliphol S., Yeon J.-I. Middle Innovation Trap // Foresight and STI Governance. – 2019. – № 13(1). – P. 6–18. – DOI: 10.17323/2500- 2597.2019.1.6.18.
2. Общее количество действующих МСП достигло 1,4 млн субъектов — Т. Жаксылыков [Электронный ресурс] // Официальный информационный ресурс Премьер-Министра Республики Казахстан [web-сайт]. – 2022. – URL: https://primeminister.kz/ru/news/obshchee-kolichestvo-deystvuyushchih-mspdostiglo-14-mln-subektov-t-zhaksylykov-1934142 (Дата обращения: 15.10.2022).
3. Образование [Электронный ресурс] // Национальная палата предпринимателей РК «Атамекен» [web-сайт]. – б. д. – URL: https://atameken.kz/ru/services/34-obuchenie-na-rabochem-meste (Дата обращения: 15.10.2022).
4. Crisp R. Auditing the functional elements of a marketing operation. Report No. 32 // in Analyzing and Improving Marketing Performance. – New York: American Management Association, 1959. – P. 37-46.
5. Kotler P. Marketing management: Analysis, planning, and control. – Upper Saddle River, NJ: Prentice Hall, 1967. – 792 p.
6. Wilson M. The Management of Marketing. – Westmead, England: Gower Publishing, 1980. – 141 p.
7. Brownlie D. T. The marketing audit: A metodology and explanation // Marketing Intelligence and Planning. – 1993. – № 11. – P. 4–12. – DOI: 10.1108/02634509310024128.
8. Schildge G. Marketing Audits // Journal of Promotion Management. – 2006. – № 12(2). – P. 49-52. – DOI: http://dx.doi.org/10.1300/J057v12n02_05.
9. Loya A. Marketing audit- an important tool to determine // Excel International Journal of Multidisciplinary Management Studies. – 2011. – № 1(2). – P. 92–108.
10. Pimenta da Gama A., Martínez Ruiz M. P., Aurélio Casaca J. Marketing audits: The forgotten side of management? // Journal of Targeting, Measurement and Analysis for Marketing. – 2012. – № 20(3). – P. 212-222.
11. Lipnická D., Ďaďo J. Marketing Audit and Factors Influencing Its Use in Practice of Companies (From an Expert Point of View) // Journal of Competitiveness. – 2013. – № 5(4). – P. 26–42. – DOI: https://doi.org/10.7441/joc.2013.04.02.
12. Радин А. А. Основы маркетинга. 2-е изд., перераб. и доп.: учеб. пособие. – СПб.: Издательство «Питер», 2011. – 409 с.
13. Cohen W. Drucker on Marketing: Lessons from the World's Most Influential Business Thinker. – McGraw Hill, 2012. – 288 p.
14. Levitt T. Marketing Myopia (Harvard Business Review Classics). – Harvard Business Review Press, 2008. – 104 p.
15. Шостак Л. Л. Как выйти за рамки маркетинга товаров // Маркетинг услуг. – 2006. – № 2. – С. 45
16. Алматы попал в ловушку средних доходов. Как из нее выбраться [Электронный ресурс] // Мир финансов [web-сайт]. – 2022. – URL: https://wfin.kz/publikatsii/linchyj-kapital/86957-almaty-popal-vlovushku-srednikh-dokhodov-kak-iz-nee-vybratsya.html (Дата обращения: 15.10.2022).
17. Белановский С. А. Глубокое интервью: Учебное пособие. – М.: Никколо-Медиа, 2001. – 320 с.
18. Взаиморасчеты [Электронный ресурс] // Каспи Кз [web-сайт]. – б. д. – URL: https://guide.kaspi.kz/partner/ru/kaspi_pay/returns (Дата обращения: 15.10.2022).
19. Van den Broeck J. Data cleaning: detecting, diagnosing, and editing data abnormalities // PLoS medicine. – 2005. – № 2(10)(Е267). – P. 966-970.
20. Hair J. F., Black W. C., Black B., Babin B. J., Anderson R. E. Multivariate data analysis (7th ed.). – Upper Saddle River, NJ: Prentice Hall, 2010. – 816 p.
21. Sun Y., Fang Y., Lim K. H., Huang J. User satisfaction with information technology service delivery: A social capital perspective // Information Systems Research. – 2012. – № 23(4). – P. 1195-1211. – DOI: 10.1287/isre.1120.0421.
Рецензия
Дәйектеу үшін:
Туреханова А.О., Смыкова М.Р. МАРКЕТИНГ АУДИТІ ЖӘНЕ ОНЫҢ ҚАЗАҚСТАНДАҒЫ ШАҒЫН КӘСІПКЕРЛІККЕ ӘСЕРІ. Central Asian Economic Review. 2022;(6):7-20. https://doi.org/10.52821/2789-4401-2022-6-7-20
For citation:
Turekhanova A.О., Smykova M.R. MARKETING AUDIT AND ITS IMPACT ON SMALL BUSINESS IN KAZAKHSTAN. Central Asian Economic Review. 2022;(6):7-20. (In Russ.) https://doi.org/10.52821/2789-4401-2022-6-7-20