Preview

Жоғары білім беруді басқаруда оқытушылардың кәсіби қызметтегі tұрақтылығын зерттеу

https://doi.org/10.52821/2789-4401-2025-1-32-42

Толық мәтін:

Аннотация

Зерттеу мақсаты. Жоғары оқу орындары педагог мамандарының психологиялық тұрақтылығын түсіну және қолдау олардың әл-ауқаты мен жұмысының тиімділігі үшін өте маңызды. Дегенмен, жоғары оқу орындары профессор-оқытушылар құрамының психологиялық тұрақтылығы туралы терең шолу мақалаларының жоқтығы зерттеу әдебиеттеріндегі айтарлықтай олқылығын және ағымдағы зерттеулердің жүйелі синтезі мен талдауының қажеттілігін көрсетеді. Бұл мақала жоғары оқу орындарының профессор-оқытушылар құрамының психологиялық тұрақтылығы туралы әдебиеттерге жанжақты талдау жасауға бағытталған және оның профессорлық-оқытушылық құрамының әл-ауқаты мен кәсіби шеберлігі үшін маңызды аспектілерін терең түсінуді қамтамасыз етеді.

Әдіснамасы. Осы мақсатқа жету үшін мақалада жүйелі іздеу және тақырыптық синтездеу әдістемесі қолданылды.

Зерттеудің бірегейлігі / құндылығы жоғары оқу орындары профеессор-оқытушыларының психологиялық тұрақтылығы тақырыбы бойынша бұрын зерттелмеген ағымдағы білімдердің синтезі болып табылады.

Зерттеу нәтижелері жоғары білім саласындағы профессор-оқытушылардың кәсіби қызметтегі психологиялық тұрақтылығын тұтас түсінуге ықпал етеді, зерттеу олқылықтарын анықтайды және зерттеудің болашақ бағыттарын ұсынады. Бұл ғалымдар үшін жоғары булум беру ұйымдары профессор-оқытушыларының психологиялық тұрақтылығының кемшіліктерін одан әрі зерттеуді ынталандыруда болашаққа бағдар ретінде қызмет етеді, және сол арқылы осы саладағы үздіксіз академиялық дискурсқа үлес қосады.

Авторлар туралы

Ж. Б. Баттал
Нархоз Университеті
Қазақстан

Алматы.



Г. А. Абдулина
Нархоз Университеті
Қазақстан

Алматы.



Ə. У. Хамзаева
Әл-Фараби атындағы Қазақ ұлттық университеті
Қазақстан

Алматы.



Әдебиет тізімі

1. Smith B. W., Dalen J., Wiggins K., Tooley E., Christopher P., Bernard J. The Brief Resilience Scale: Assessing the ability to bounce back. International Journal of Behavioral Medicine, 2008. – № 15(3). – Р. 194–200. – DOI: 10.1080/10705500802222972.

2. Brennan J., Teichler U. The future of higher education and the future of higher education research. Higher Education, 2008. – № 56(3). – Р. 259–264. – https://doi.org/10.1007/s10734-008-9124-6.

3. Maslach C., Leiter M. P. Understanding the burnout experience: Recent research and its implications for psychiatry. World Psychiatry, 2016. – № 15(2). – Р. 103–111. – DOI: 10.1002/wps.20311.

4. Yusuf A., Adams C., Dingley K. (2019). Institutional support for building resilience in educators: Lessons from higher education. International Journal of Educational Management. – № 33(4). – Р. 729–744.

5. Dahlgren M. A., Hult H., Dahlgren L. O., Hard af Segerstad, H., Johansson K. From senior student to novice worker: Learning trajectories in political science, psychology, and mechanical engineering // Studies in Higher Education. – 2007. – Vol. 32, № 5. – P. 569–586.

6. Dahlgren M. A., Hult H., Dahlgren L. O., Hård af Segerstad, H., Johansson K. From senior student to novice worker: Learning trajectories in political science, psychology, and mechanical engineering // Studies in Higher Education. – 2007. – Vol. 32, № 5. – P. 569–586.

7. Vernon R. F. A brief history of resilience // In: Clauss-Ehlers, C. S., Weist, M. D. (eds). Community planning to foster resilience in children. – Springer, 2004. – P. 13–26. – DOI: 10.1007/978-0-306-48544-2.

8. Reyes J. A., Elias M. J., Parker S. J., Rosenblatt J. L. Promoting educational equity in disadvantaged youth: the role of resilience and social-emotional learning // In: Goldstein, S., Brooks, R. (eds). Handbook of Resilience in Children. – Boston, MA: Springer, 2013. – P. 179–190.

9. Luthar S. S., Cicchetti D., Becker B. The Construct of Resilience: A Critical Evaluation and Guidelines for Future Work // Child Development. – 2000. – № 71(3). – P. 543–562. – DOI: https://doi.org/10.1111/14678624.00164.

10. Kaufman J., Zigler E. Do abused children become abusive parents? // American Journal of Orthopsychiatry. – 1987. – № 57(2), 186–192. – https://doi.org/10.1111/j.1939-0025.1987.tb03528.x.

11. Masten A. S. Ordinary magic: Resilience processes in development // American Psychologist. – 2001. – № 56(3). – P. 227–238. – https://doi.org/10.1037/0003-066X.56.3.227.

12. Tugade M. M., Fredrickson B. L. Resilient Individuals Use Positive Emotions to Bounce Back from Negative Emotional Experiences // Journal of Personality and Social Psychology. – 2004. – № 86(2). – P. 320– 333. – https://doi.org/10.1037/0022-3514.86.2.320.

13. Fletcher D., Sarkar M. (2013). Psychological Resilience: A Review and Critique of Definitions, Concepts, and Theory // European Psychologist. – 2013. – № 18(1). – P. 12–23. – https://doi.org/10.1027/10169040/a000124.

14. Tedeschi R. G., Calhoun L. G. TARGET ARTICLE: ‘Posttraumatic Growth: Conceptual Foundations and Empirical Evidence’ // Psychological Inquiry. – 2004. – № 15(1). – P. 1–18. – https://doi.org/10.1207/s15327965pli1501_01.

15. Carvalho A., Areal N. Great Places to Work ®: Resilience in Times of Crisis // Human Resource Management. – 2016. – № 55(3). – P. 479–498. – https://doi.org/10.1002/hrm.21676.

16. Cooper A. L., Brown J. A., Rees C. S., Leslie G. D. Nurse resilience: A concept analysis // International Journal of Mental Health Nursing. – 2020. – № 29(4). – P. 553–575. – https://doi.org/10.1111/inm.12721.

17. Lee J. E., Sudom K. A., Zamorski M. A. Longitudinal analysis of psychological resilience and mental health in Canadian military personnel returning from overseas deployment // Journal of Occupational Health Psychology. – 2013. – № 18(3). – P. 327–337. – DOI: 10.1037/a0033059.

18. Moher D., Liberati A., Tetzlaff J., Altman D. G. Preferred Reporting Items for Systematic Reviews and Meta-Analyses: The PRISMA Statement // Journal of Clinical Epidemiology. – 2009. – № 62(10). – P. 1006– 1012. – DOI: https://doi.org/10.1016/j.jclinepi.2009.06.005

19. Braun V., Clarke V. (2006). Using thematic analysis in psychology. Qualitative Research in Psychology, 3(2), 77–101. – https://doi.org/10.1191/1478088706qp063oa

20. Fan L., Ma F., Liu Y., Liu T., Guo L., Wang L. Risk Factors and Resilience Strategies: Voices from Chinese Novice Foreign Language Teachers // Frontiers in Education. – № 5. – Article 565722. – P. – https://doi.org/10.3389/feduc.2020.565722.

21. Kowitarttawatee, P., Limphaibool, W. Fostering and sustaining teacher resilience through integration of Eastern and Western mindfulness // Cogent Education. – 2022. – № 9(1). – Article 2097470. – P. – https://doi.org/10.1080/2331186X.2022.2097470.

22. Namaziandost E., Heydarnejad T. Mapping the association between productive immunity, emotion regulation, resilience, and autonomy in higher education // Asian-Pacific Journal of Second and Foreign Language Education. –2023. – № 8(1). – P. 33. – https://doi.org/10.1186/s40862-023-00207-3.

23. Lu X., Hua Z. Teacher resilience and triple crises: Confucius Institute teachers’ lived experiences during the Covid-19 pandemic // Applied Linguistics Review. – 2024. – № 15(1). – https://doi.org/10.1515/applirev-2021-0193.

24. Qamar, F., Soomro, S., Syed, O. R. Determining factors to foster educators’ pedagogical resilience: Test of servant leadership and social cognitive theories in post-pandemic era // Journal of Economic and Administrative Sciences. – 2023. – № – P. – https://doi.org/10.1108/JEAS-11-2022-0249.

25. Estaji M., Rahimi A. Revisiting the ESP teachers’ perception of resilience: A call for more professional development of teachers // The Asian ESP Journal. – 2014. – № 10(1). – P. 31-70.

26. Ruge G., Schӧnwetter D. J., McCormack C., Kennelly R. Teaching philosophies revalued: Beyond personal development to academic and institutional capacity building // International Journal for Academic Development. – 2023. – № 28(1). – P. 59–73. – https://doi.org/10.1080/1360144X.2021.1963735

27. Xie, F. A Study on Chinese EFL Teachers’ Work Engagement: The Predictability Power of Emotion Regulation and Teacher Resilience // Frontiers in Psychology. – 2021. – № 12. – Article 735969. – https://doi.org/10.3389/fpsyg.2021.735969.

28. Wong A. K. Y., Tang S. Y. F., Li D. D. Y., Cheng M. M. H. An exploratory study of teacher buoyancy// Journal of Professional Capital and Community. – 2021. – № 6(3). – P. 281–297. – https://doi.org/10.1108/JPCC-02-2020-0011.

29. Zhang L., Pang J., Zhu F. Effect of Perceived Social Support on Psychache: Mediating Effect of Psychological Resilience // Iranian Journal of Public Health. – 2022. – № 51(2). – P. 386–394. – DOI: 10.18502/ijph.v51i2.8691.

30. Shang, W. Job stress and burnout among ideological and political education teachers during the COVID-19 pandemic: A moderated mediation model // Frontiers in Psychology. – 2022. – № 13. – Article 1008854. – https://doi.org/10.3389/fpsyg.2022.1008854.

31. Carroll A., Flynn L., O’Connor E. S., Forrest K., Bower J., Fynes-Clinton S., York A., Ziaei M. In their words: Listening to teachers’ perceptions about stress in the workplace and how to address it // Asia-Pacific Journal of Teacher Education. – 2021. – № 49(4). – P. 420–434. – https://doi.org/10.1080/1359866X.2020.1789914.

32. Urcos W. H. C., Urcos C. N. C., Ruales E. A. B. Stress, Anguish, Anxiety and Resilience of University Teachers in the Face of Covid-19 // Utopía y Praxis Latinoamericana. – 2020. – №25(Especial 7). – Р. 453– 464. – https://doi.org/10.5281/zenodo.4009790.

33. Delgado-Gallegos J. L., Padilla-Rivas G. R., Zuñiga-Violante E., Avilés-Rodriguez G., Arellanos-Soto D., Villareal H. F., Cosío-León M. D. L. Á., Romo-Cardenas G. S., Islas J. F. Teaching Anxiety, Stress and Resilience During the COVID-19 Pandemic: Evaluating the Vulnerability of Academic Professionals in Mexico Through the Adapted COVID-19 Stress Scales // Frontiers in Public Health. – 2021. – № 9. – Article 669057. – https://doi.org/10.3389/fpubh.2021.669057.

34. Zara C. G., Balazon F., Wangdi T., Perales W. F., Praditson P., Ulla M. B. Exploring the concept of pedagogical resilience during the COVID-19 pandemic: Teachers’ perspectives from Thailand and the Philippines // Frontiers in Education, – 2022. – № 7. – 981217. – https://doi.org/10.3389/feduc.2022.981217.

35. Weidlich J., Kalz M. Exploring predictors of instructional resilience during emergency remote teaching in higher education // International Journal of Educational Technology in Higher Education. – 2021. – № 18(1). – https://doi.org/10.1186/s41239-021-00278-7.

36. Obrad C. Constraints and Consequences of Online Teaching // Sustainability. – 2020. – № 12(17). – Article 6982. – DOI: https://doi.org/10.3390/su12176982.

37. Badiozaman I. F. A. Exploring online readiness in the context of the COVID 19 pandemic // Teaching in Higher Education. – 2023. – № 28(8). – P. 1974–1992. – DOI: https://doi.org/10.1080/13562517.2021.1943654.

38. Paliwal M., Singh A. Teacher readiness for online teaching-learning during COVID − 19 outbreak: A study of Indian institutions of higher education // Interactive Technology and Smart Education. – 2021. – № 18(3). – P. 403–421. – https://doi.org/10.1108/ITSE-07-2020-0118.

39. Alshareef H. N., Alsoud A. R., Mgm J., Hamid J. A., Abdeljaber O., Tham J. (n.d.). Teachers’ Perspective on the Digitalization of Higher Education, Resilience, and Emotional Trauma in Jordan // Educational Sciences: Theory and Practice. – 2021. – Vol. 21 No. 4. – P. 17–30. – DOI: 10.12738/jestp.2021.4.002.


Рецензия

Дәйектеу үшін:


Баттал Ж.Б., Абдулина Г.А., Хамзаева Ə.У. Жоғары білім беруді басқаруда оқытушылардың кәсіби қызметтегі tұрақтылығын зерттеу. Central Asian Economic Review. 2025;(1):32-42. https://doi.org/10.52821/2789-4401-2025-1-32-42

For citation:


Battal Zh.B., Abdulina G.A., Khamzayeva A. Exploring the Work Resilience of Educators in Higher Education Management. Central Asian Economic Review. 2025;(1):32-42. https://doi.org/10.52821/2789-4401-2025-1-32-42

Қараулар: 21


ISSN 2789-4398 (Print)
ISSN 2789-4401 (Online)