ТУРИСТІК ДЕСТИНАЦИЯ ӨҢІРДІҢ ТҰРАҚТЫ ДАМУЫНЫҢ ТЕТІГІ РЕТІНДЕ
https://doi.org/10.52821/2789-4401-2023-3-83-93
Аңдатпа
Зерттеу мақсаты – туристік дестинацияның ұйымдастырылуы мен оңтайлы басқарылуы өңірлік туристік нарықтың дамуының алғышарты болып табылады. Мақала өңірдің тұрақты дамуы үшін туристік дестинацияның маңыздылығын қарастыруға, Ақмола облысындағы Щучье-Бурабай жəне Зеренді тəрізді туристік дестинациялардың статистикалық көрсеткіштеріне бағалау жүргізуге жəне саланың қазіргі жағдайына талдау жасауға бағытталған.
Əдіснамасы. Зерттеудің негізгі əдістері ретінде қарастырылып отырған мəселе шеңберінде осы саланы зерттеген авторлардың еңбектеріне библиографиялық талдау əдісінің көмегімен шолу жасалынды. Өңірлік туристік дестинацияның дамуын бағалау үшін талдамалық зерттеулерде экономикалық- статистикалық əдістер қолданыс тапты. SWOT-талдау əдісі арқылы республикалық деңгейдегі туристік топтастырылуға енген Ақмола облысындағы Щучинск-Бурабай жəне Зеренді туристік дестинациялардың дамуы сипатталды. Абстрактілі-логикалық əдістерге негізделе отырып, Ақмола өңіріндегі туристік дестинацияларды туристік мақсатта қолданылудың қазіргі жағдайына қорытындылар жасалып, саланы дамытуға бағытталған ұсыныстар тұжырымдалған.
Зерттеудің бірегейлігі / құндылығы. Зерттеу нəтижелері туристік дестинациялардың қызметін жетілдіру бойынша оңтайлы шешімдер қабылдауға мүмкіндік береді.
Зерттеу нəтижелері: туристік саланың экономикадағы рөлі анықталды, туристік дестинацияның категория ретіндегі ерекшелігі сипатталды, ел аумағындағы туристік ресурстарға сəйкес республикалық жəне жергілікті маңызы бар туристік дестинациялардың топтастырылуы қарастырылды жəне Ақмола облысындағы туристік дестинациялардың қазіргі жағдайына бағалау берілді.
Авторлар туралы
Р. ШоқанҚазақстан
Шоқан Роза – экономика ғылымдарының кандидаты, доцент
Астана
Л. М. Муталиева
Қазақстан
Муталиева Ляйла Маратовна – экономика ғылымдарының кандидаты, профессор
Астана
Әдебиет тізімі
1. Отчёт UNWTO: международный туризм в 2021 году [Электронды ресурс] // B2B.Ostrovok.ru [web-портал]. – 2021. – URL: https://b2b.ostrovok.ru/blog/otchyot-unwto-mezhdunarodnyj-turizm-v-2021godu/ (Қарау уақыты: 01.01.2023).
2. Кирьянова Л. Г. Маркетинг и брендинг туристских дестинаций. – Томск: Изд-во Томского политехнического университета, 2011. – 264 с.
3. Кирьянова Л. Г. «Туристская дестинация» как комплексный концепт и ключевой элемент туристской системы // Вестник КемГУ. – 2012. – № 4(52). – С. 131-136.
4. Leiper N. Tourism Management. 3d ed. – Sidney: Pearson Education Australia, 2004. – 326 p.
5. A practical guide to tourism destination management: Monograph. – Madrid: WTO, 2007. – 163 p.
6. Зорин А. И. Концепт уальное дидактическое проектирование туристских дестинации. – М.: Советский спорт, 2012. – 79 с.
7. Рассохина Т. В. Менеджмент туристских дестинаций. – М.: Советский спорт, 2014. – 248 с.
8. Қазақстан Республикасының туристік саласын дамытудың 2020 жылға дейінгі тұжырымдамасын бекіту туралы Қазақстан Республикасының Президенті Жарлығының жобасы туралы Қазақстан Республикасы Үкіметінің 2013 жылғы 28 ақпандағы № 192 қаулысы [Электронды ресурс] // Əділет [web-портал]. – 2013. – URL: https://adilet.zan.kz/kaz/docs/P1300000192 (Қарау уақыты: 01.12.2022).
9. Зорин А. И. Дестинация. – М.: ВЛАЦ, 2009. – 167 с.
10. Боголюбов В. С., Орловская В. П. Экономика туризма. – М.: Академия, 2005. – 192 с.
11. Zemła M. Tourism destination: The networking approach // Moravian Geographical Reports. – 2016. – № 4. – P. 2-14.
12. Kaspar С. Das Schweizerische Tourismuskonzept. – Bern, 1979. – 324 p.
13. Морозов М. А. Экономика и предпринимательство в социально-культурном сервисе и туризме. – М.: Издательский центр «Академия», 2009. – 288 с.
14. Морозов М. А., Львова Т. В. Дестинация как инструмент формирования конкурентных преимуществ туристского региона // Современная конкуренция. – 2012. – № 4(34). – С. 105-116.
15. Морозов М. А., Войт М. Н. Конкурентоспособность туристской дестинации, анализ ее основных конкурентных преимуществ // Современная конкуренция. – 2013. – № 3(39). – С. 82-92.
16. Ahn Y.-J., Bessiere J. The Relationships between Tourism Destination Competitiveness, Empowerment, and Supportive Actions for Tourism // Sustainability. – 2023. – № 15. – Article 626. – DOI: https://doi.org/10.3390/su15010626.
17. Faur M., Ban O. Models of Tourism Destination Competitiveness // Proceedings of the 39th International Business Information Management Association (IBIMA), 30-31 May 2022, Granada, Spain. – P. 485-496.
18. Именнова Л. С. Музейная дестинация в системе культурного туризма: социокультурный анализ: монография. – М.: Логос, 2011. – 228 с.
19. Қазақстан туризмі. Статистикалық жинақ 2017-2021жж. – 2021. – 65 б.
20. Туристендіру картасын бекіту туралы Қазақстан Республикасы Мəдениет жəне спорт министрінің 2021 жылғы 27 қазандағы № 332 бұйрығы [Электронды ресурс] // Əділет [web-портал]. – 2021. – URL: https://adilet.zan.kz/kaz/docs/V2100 (Қарау уақыты: 01.12.2022).
21. Как развивается туризм в Акмолинской области [Электронды ресурс] // Kazinform [web-портал]. – 2021. – URL: https://www.inform.kz/ru/kak-razvivaetsya-turizm-v-akmolinskoy-oblasti_a3841139 (Қарау уақыты: 01.12.2022).
22. Қазақстан Республикасының туристік саласын дамытудың 2019 – 2025 жылдарға арналған мемлекеттік бағдарламасын бекіту туралы Қазақстан Республикасы Үкіметінің 2019 жылғы 31 мамырдағы № 360 қаулысы [Электронды ресурс] // Əділет [web-портал]. – 2019. – URL: https://adilet.zan.kz/kaz/docs/P1900000360 (Қарау уақыты: 01.12.2022).
Рецензия
Дәйектеу үшін:
Шоқан Р., Муталиева Л.М. ТУРИСТІК ДЕСТИНАЦИЯ ӨҢІРДІҢ ТҰРАҚТЫ ДАМУЫНЫҢ ТЕТІГІ РЕТІНДЕ. Central Asian Economic Review. 2023;(3):83-93. https://doi.org/10.52821/2789-4401-2023-3-83-93
For citation:
Shokhan R., Mutaliyeva L.M. TOURIST DESTINATION AS A MECHANISM FOR SUSTAINABLE DEVELOPMENT OF THE REGION. Central Asian Economic Review. 2023;(3):83-93. (In Russ.) https://doi.org/10.52821/2789-4401-2023-3-83-93