Қазақстандық студенттер арасындағы қаржылық сауаттылықтың микрокредиттер көлеміне əсері
https://doi.org/10.52821/2789-4401-2023-2-129-140
Аннотация
Зерттеу мақсаты – қаржылық сауаттылықтың төмен деңгейі халықтың жеке басының əл-ауқатына ғана емес, жалпы экономикаға қалай кері əсер ететінін көрсету.
Əдіснамасы. Зерттеу жұмысы 2017-2021 жылдар аралығындағы 5 жылдық есептерді қамтиды. ЭЫДҰ қаржылық сауаттылық индексі, МҚҰ (микро қаржы ұйымдары) туралы статистикалық деректер зерттеудің айнымалдары алынды. Тəуелсіз айнымалылар ретінде микрокредиттер мен мерзімі өткен микрокредиттер саны, ал тəуелді айнымалылар ретінде – қаржылық сауаттылық индексі таңдалды. Зерттеудің сандық əдісі R жəне Microsoft Excel қолдану арқылы жүргізілді. Сапалы əдіс Қазақстан студенттері арасында сауалнама жүргізу арқылы жүргізілді жəне оған кемінде 100 қатысушы кірді.
Зерттеудің бірегейлігі / құндылығы. Бұл зерттеу қазақстандық студенттердің қаржылық сауаттылық деңгейін, сонымен қатар оның шағын несиелер санын арттыруға əсерін талдайды. Сондайақ, университеттің дайындық бағытының əсері жоқ: студенттердің қаржылық сауатсыздығы немесе сауаттылығы бірдей деңгейде.
Зерттеу нəтижелері. Қаржылық сауатты студенттер саны сауалнамаға қатысқан барлық студенттердің 45 % құрайды. Оқушылардың қаржылық сауаттылығының индексі 2022 жылға 46,1. Корреляциялық жəне регрессиялық талдаулар қаржылық сауатсыздық микроқаржы ұйымдарының қарқынды өсуіне оң əсер ететінін көрсетеді.
Авторлар туралы
М. М. МұқанҚазақстан
Алматы
Г. Малик
Қазақстан
Алматы
М. А. Мукаметкалиева
Қазақстан
Алматы
Әдебиет тізімі
1. OECD. Levels of Financial Literacy in Eurasia // OECD International Network on Financial Education (OECD/INFE). - 2018. - 66 p.
2. Кузина О. Везде по миру основная проблема с финансовой грамотностью [Electronic resource] // Forbes.ru [website]. - 2016. - URL: https://www.forbes.ru/novosti/ekonomika/332515-olga-kuzina-vezde-po-miru-osnovnaya-problema-s-finansovoi-gramotnostyu (Accessed: 20.02.2022).
3. Lusardi A. Financial literacy and financial education: Review and policy implications // NFI Policy Brief. - 2006. - № 2006-PB. - P. 11.
4. Lusardi A., Mitchell O. S. Baby boomer retirement security: The roles of planning, financial literacy, and housing wealth // Journal of monetary Economics. - 2007. - № 54(1). - P. 205-224.
5. Crain S. J. Are universities improving student financial literacy? A study of general education curriculum //Journal of Financial Education. - 2013. - № 39(1/2). - P. 1-18.
6. Robb C. A. Financial knowledge and credit card behavior of college students //Journal of family and economic issues. - 2011. - № 32(4). - P. 690-698.
7. Ludlum M. et al. Financial Literacy and Credit Cards: A Multi-Campus Survey // International Journal of Business and Social Science. - 2012. - № 7(3). - P. 25-33.
8. Hancock A. M., Jorgensen B. L., Swanson M. S. College students and credit card use: The role of parents, work experience, financial knowledge, and credit card attitudes // Journal of family and economic issues. - 2013. - № 34(4). - P. 369-381.
9. MyBuh.kz [Electronic resource] // Онлайн бухгалтерия №1 в Казахстане [web-portal]. - URL: https://finreg.kz/?docid=3322&switch=russian (Accessed: 17.03.2022).
10. OECD. Policy Handbook on Financial Education for Young People in the Commonwealth of Independent States (CIS). - 2019. - 130 p.
11. S&P. S&P Global Financial Literacy Survey. Participating Countries [Electronic resource] // Global Financial Literacy Excellence Center (GFLEC) [website]. - 2016. - URL: https://gflec.org/wp-content/up-loads/2016/02/Gallup-country-list-with-score.pdf (Accessed: 20.02.2022).
12. Калмурат А. Кредит, чтобы погасить кредит. Казахстанцы задолжали банкам больше, чем смогут оплатить [Electronic resource] // Радио Азаттық [website]. - 2020. - URL: https://rus.azattyq.org/a/kazakhstan-number-of-loans-increase-whose-fault-is-that/30969186.html (Accessed: 20.02.2022).
13. Gaisina S. Financial literacy in rural areas of Kazakhstan - determinants and characteristics // 13th European IFSA Symposium. - Chania, 2018. - P. 1-18.
14. Kapparov K. Financial inclusion and financial financial literacy in Kazakhstan // ADBI Working Paper Series. - 2018. - № 876. - 21 p.
15. Логинова О. Финансовая грамотность в Казахстане: фантомная идея или необходимость? [Electronic resource] // Vlast.kz [web-portal]. - 2019. - URL: https://vlast.kz/jekonomika/34113-finansovaa-gramotnost-v-kazahstane-fantomnaa-idea-ili-neobhodimost.html (Accessed: 21.02.2022).
16. Логинова О. Финансовая грамотность в Казахстане: фантомная идея или необходимость? [Electronic resource] // Vlast.kz [web-portal]. - 2019. - URL: https://vlast.kz/jekonomika/34113-finansovaa-gramotnost-v-kazahstane-fantomnaa-idea-ili-neobhodimost.html (Accessed: 21.02.2022).
17. Ibrahim D. I. D., Harun R., Isa Z. M. A study on financial literacy of Malaysian degree students // Cross-cultural communication. - 2010. - № 5(4). - P. 51-59.
18. Текущее состояние микрофинансовых организаций Республики Казахстана 2-17-2021 [Electronic resource] // Агентство Республики Казахстан по регулированию и развитию финансового рынка [web-portal]. - 2017-2021. - URL: https://finreg.kz/?docid=3322&switch=russian (Accessed: 17.03.2022).
19. Financial education in Kazakhstan [Electronic resource] // OECD [website]. - 2017. - URL: https://www.oecd.org/financial/education/globalpartnerships/cis/financial-education-in-kazakhstan.htm (Accessed: 21.02.2022).
20. Santos D. B., Mendes-da-Silva W., Gonzalez L. Lower financial literacy induces use of informal loans // Revista de Administragao de Empresas. - 2018. - № 58(1). - P. 1-31.
21. OECD. Guide to creating financial literacy scores and financial inclusion indicators using data from OECD/INFE 2015 financial literacy survey [Electronic resource] // OECD [web-portal]. - 2016. - URL: https://www.oecd.org/finance/financial-education/Guide-2015-Analysis-Fin-Lit-Scores.pdf (Accessed: 01.03.2022).
22. Rafinda A., Gal T. Financial Literacy of Economics and non-Economics Student //SHS Web of Conferences. - EDP Sciences, 2020. - № 86. - Article 01018.
23. Chen H., Volpe R. P. An analysis of personal financial literacy among college students // Financial services review. - 1998. - № 7(2). - P. 107-128.
Рецензия
Дәйектеу үшін:
Мұқан М.М., Малик Г., Мукаметкалиева М.А. Қазақстандық студенттер арасындағы қаржылық сауаттылықтың микрокредиттер көлеміне əсері. Central Asian Economic Review. 2023;(2):129-140. https://doi.org/10.52821/2789-4401-2023-2-129-140
For citation:
Mukan M.M., Malik G., Mukametkaliyeva M.A. The impact of financial literacy among Kazakhstani students on volume of micro loans. Central Asian Economic Review. 2023;(2):129-140. https://doi.org/10.52821/2789-4401-2023-2-129-140