STEM ДИСЦИПЛИНАЛАРЫНДАҒЫ ГЕНДЕРЛІК АЛШАҚТЫҚ ЖƏНЕ ОЛАРДЫ ЖОЮ ЖОЛДАРЫ: ҚАЗАҚСТАНДЫҚ КЕЙС
Аңдатпа
Зерттеудің мақсаты. Ғылым, технология, инженеринг жəне математика (STEM) салаларындағы мамандықтарды қыздардың сирек таңдау себептерін анықтау мен факторларды сыныптау. Сауалнамаға қатысқан техникалық мамандықтарда оқитын 109 қыз студенттердің сауалнамаларының нəтижелеріне сəйкес, респонденттердің STEM саласына қызығушылығы олардың оқу тəжірибесі мен қоршаған ортаның пікіріне тікелей қатысты екендіктерін көрсетті.
Зерттеудің əдіснамасы. Электронды сауалнама жəне бетпе-бет сұхбат (интервью).
Зерттеудің бірегейлігі /құндылығы. Жұмыстың ерекшелігі инновациялық саладағы əйелдердің жұмыспен қамтылу мəселелерін студенттердің мамандық таңдауымен жəне мемлекеттік жұмыспен қамту бағдарламаларымен байланыстыра осы саладағы кемшіліктерді анықтау мен мемлекеттік органдарға ұсыныс даярлау.
Зерттеу нəтижелері. Зерттеу нəтижелері мен қорытындысына сəйкес, қазақстандық инновациялық саладағы мамандардың тапшылығы болмас үшін, білім беру саласындағы инновациялық мамандықтарға қыз балаларды тарту бойынша мемлекеттік бағдарламаның қажеттілігін көрсетті.
Авторлар туралы
А. ҚұсайынқызыҚазақстан
Алматы
Г. Ж. Доскеева
Қазақстан
Алматы
Әдебиет тізімі
1. Tsupros N., Kohler R., Hallinen J. STEM education: A project to identify the missing components. – Intermediate Unit 1 and Carnegie Mellon, Pennsylvania, 2009. – P. 102–103.
2. Broughton N. In the Balance: The STEM Human Capital Crunch. – London: Social Market Foundation, 2017. – 67 p.
3. Изучение ценностных ориентаций казахстанцев // Институт общественной политики партии «Нур Отан», 2017.
4. Reforming Kazakhstan: progress, challenges and opportunities // OECD Kazakhstan Country Programme (2015-17). – 187 p.
5. Women in Kazakhstan [Electronic source] // Wonder Foundation Insight Report. – 2019. – URL: https://wonderfoundation.org.uk/wp-content/uploads/2019/08/Women-inKazakhstan-Wonder-Foundation-InsightReport-Digital.pdf (accessed: February 21, 2020).
6. Kazakhstan country gender assessment [Electronic source] // Asian Development Bank [website]. – 2018. – URL: https://www.adb.org/sites/default/files/institutionaldocument/479136/kazakhstan-countrygender-assessment.pdf (accessed: February 21, 2020).
7. PISA 2018 Database [Electronic source] // OECD. – URL: https://www.oecd.org/pisa/data/2018database/ (accessed: February 21, 2020).
8. Blau F. D., Kahn L. M. The gender wage gap: Extent, trends, and explanations // Journal of Economic Literature. – 2017. – № 55(3). – P. 789–865.
9. Women Work More, But are Still Paid Less [Electronic source] // International Labour Organisation [website]. – URL: https://www.ilo.org/global/about-the-ilo/newsroom/news/WCMS_008091/lang--en/index.htm (accessed: February 21, 2020).
10. Watt H. M. G., Richardson P. W. Motivational factors influencing as a career choice: development and validation of the FIT-Choice scale // Journal of Experimental Education. 2007. – P. 75–116.
11. Number of women, holding Ministerial positions in the Government of the Republic of Kazakhstan [Electronic source] // Ministry of National Economy of the Republic of Kazakhstan Statistics committee [website]. – 2020. – URL: https://gender.stat.gov.kz/page/frontend/detail?id=71&slug=-58&cat_id=9&lang=en (accessed: February 21, 2020).
12. Gender Institutions and Development Database (GID-DB) [Electronic source] // OECD [website]. – 2019. – URL: https://stats.oecd.org/Index.aspx?DataSetCode=GIDDB2019 (accessed: February 21, 2020).
13. Evans J. S. B., Over D. E., Manktelow K. I. Reasoning, decision making and rationality // Cognition. 1993. – Vol. 49(1–2). – P. 165–187.
14. Ask M., Demir C. E., Daloglu A., Yildirim S., Kiraz, E. Who are the future teachers in Turkey? Characteristics of entering student teachers // International Journal of Educational Development. – 2010. – Vol. 30(1). – P. 91–101.
15. Sinclair C., Dowson M., McInerney D. M. Motivations to teach: Psychometric perspectives across the first semester of teacher education // Teachers College Record. 2006. – Vol. 108(6). – P. 1132.
16. Balyer A., Özcan K. Choosing STEM profession as a career: Students’ reasons // International Education Studies. 2014. – Vol. 7(5). – P. 104.
17. Broughton N. In the Balance: The STEM Human Capital Crunch. – London: Social Market Foundation, 2017. – 67 p.
18. Schleicher A. Valuing and Raising their Status: How Communities Can Help, International Summit on the Teaching Profession [Electronic source] // OECD [website]. – 2018. – URL: http://dx.doi.org/10.1787/9789264292697-en (accessed: February 25, 2020).
19. Thurmond V. A. The point of triangulation // Journal of nursing scholarship. – 2001. – Vol. 33(3). – P. 253–258.
20. Asian Development Bank Kazakhstan country gender assessment [Electronic source] // Mandaluyong City, Philippines: Asian Development Bank. – 2013. – URL: https://www.adb.org/sites/default/files/institutional-document/479136/kazakhstan-country-gender-assessment.pdf (accessed: February 27, 2020).
21. Balyer A., Özcan K. Choosing STEM profession as a career: Students’ reasons // International Education Studies. – 2014. – Vol. 7(5). – P. 104.
22. Billingsley B. S., Cross L. H. Predictors of commitment, job satisfaction, and intent to stay: A comparison of general and special educators // The journal of special education. – 1992. – Vol. 25(4). – P. 453–471.
23. Cronbach L. J. Coefficient alpha and the internal structure of tests // Psychometrika. – 1951. – Vol. 16(3). – P. 297–334. – DOI:10.1007/bf02310555.
24. Broughton N. In the Balance: The STEM Human Capital Crunch. – London: Social Market Foundation, 2017. – 67 p.
25. Carlo A., Michel A., Chabanne J. C., Bucheton D., Demougin P., Gordon J., ... Valette S. Study on policy measures to improve the attractiveness of the profession in Europe / Doctoral dissertation, European Commission, Directorate General For Education and Training. – 2013. – 82 p.
26. Steiner-Khamsi G. Teach or Perish [Electronic source] // The Future of Jobs Report. – 2015. – URL: http://www3.weforum.org/docs/WEF_Future_of_Jobs_2018.pdf (accessed: February 27, 2020).
27. Lustig D. C., Xu Y. J., Strauser D. R. The influence of family of origin relationships on career thoughts // Journal of Career Development. – 2017. – Vol. 44(1). – P. 49–61.
28. European Commission/EACEA/Eurydice. The Profession in Europe: Practices, Perceptions, and Policies [Electronic source] // Eurydice Report. Luxembourg: Publications Office of the European Union. – 2015. – URL: https://eacea.ec.europa.eu/national-policies/eurydice/content/teaching-profession-europepractices-perceptions-and-policies_en (accessed: February 25, 2020).
29. Henry G. T., Bastian K. C., Smith A. A. Scholarships to recruit the “best and brightest”: Who is recruited, where do they teach, how effective are they, and how long do they stay? // Educational Researcher. – 2012. – Vol. 41(3). – P. 83–92.
30. McKernan J. Curriculum action research: A handbook of methods and resources for the reflective practitioner. – Routledge, 2013. – 274 p.
31. Stake R. E. Qualitative case studies / in N. K. Denzin & Y. S. Lincoln (Eds.). – The Sage handbook of qualitative research (3rd ed.). – Thousand Oaks, CA: Sage, 2005. – P. 443–466.
32. World Development Report 2019: The Changing Nature of Work [Electronic source] // World Bank. – 2019. – URL: https://www.worldbank.org/en/publication/wdr2019 (accessed: February 27, 2020).
Рецензия
Дәйектеу үшін:
Құсайынқызы А., Доскеева Г.Ж. STEM ДИСЦИПЛИНАЛАРЫНДАҒЫ ГЕНДЕРЛІК АЛШАҚТЫҚ ЖƏНЕ ОЛАРДЫ ЖОЮ ЖОЛДАРЫ: ҚАЗАҚСТАНДЫҚ КЕЙС. Central Asian Economic Review. 2020;(3):91-105.
For citation:
Kussaiynkyzy A., Doskeyeva G.Zh. GENDER GAP IN STEM STUDIES AND WAYS TO OVERCOME THEM: A KAZAKHSTAN CASE. Central Asian Economic Review. 2020;(3):91-105.