Экологиялық брендинг негізінде жасыл экономикаға көшу концепциясы: отандық және халықаралық тәжірибе
https://doi.org/10.52821/2789-4401-2024-6-152-165
Аңдатпа
Зерттеу мақсаты – жасыл экономикаға көшудің отандық және халықаралық тәжірибесін терең талдау, жалпыға бірдей мойындалған әлемдік тренд ретінде экологиялық брендингке негізделген жасыл өсуді дамытуды негіздеу.
Әдіснамасы – бұл зерттеуде «жасыл» экономикаға көшу тұжырымдамасының тенденцияларын анықтау үшін салыстырмалы, жүйелік, диалектикалық, сондай-ақ ғылыми әдебиеттерге шолу сияқты тәсілдер қолданылды.
Зерттеудің бірегейлігі / құндылығы – тұрақты даму мақсаттарына қол жеткізу үшін экономикалық өсудің белсенді драйвері ретінде экологиялық брендинг негізінде Қазақстанда және бірқатар шет елдерде жасыл экономикаға көшу тұжырымдамасының өзектілігін негіздеуде.
Зерттеу нәтижелері – Қазақстан Республикасындағы «жасыл» экономикаға көшу эволюциясының негізгі кезеңдері, ұлттық экономикалық және экологиялық қауіпсіздікті қамтамасыз ету құралы ретіндегі негізгі бағыттары қарастырылған. «Жасыл өсуге» көшу үшін инвестициялардың қажеттілігі анықталды, жаңартылатын энергия көздерін дамыту мен енгізу жолындағы кедергілер мен шектеуші кедергілер анықталды. Әлемнің бірқатар елдерінің «жасыл» экономикаға көшу тәжірибесі ауқымды экологиялық, әлеуметтік және экономикалық мәселелерді шешудің маңызды аспектісі ретінде қарастырылады. Экономикалық және әлеуметтік ерекшеліктерді ескере отырып, жасылдандыруға негізделген «жасыл» экономиканы одан әрі дамыту үшін Қазақстанда халықаралық тәжірибенің жекелеген аспектілерін пайдалану мүмкіндіктері зерттелді.
Тірек сөздер
Авторлар туралы
М. А. АмироваҚазақстан
Павлодар қ.
Л. М. Давиденко
Қазақстан
Павлодар қ.
С. К. Кунязова
Қазақстан
Павлодар қ.
Әдебиет тізімі
1. Аналитический доклад «О международном опыте разработки и внедрения принципов, мер и механизмов «зелёной» экономики» в рамках Плана мероприятий по реализации Стратегических направлений развития евразийской интеграции до 2025 г. Департамент макроэкономической политики. – 2021. – 35 с.
2. Нургисаева А.А., Таменова С.С. Концептуальные основы «зеленой» экономики // Экономика: стратегия и практика. – 2020. – № 3 (15). – С. 183-194.
3. Распоряжением Президента Республики Казахстан от 30 апреля 1996 года № 2967 «О Концепциях общественной и экологической безопасности Республики Казахстан». [Электронный ресурс] // Әділет [web-портал]. – 2023. – URL: https://adilet.zan.kz/rus/docs/N960002967 (дата обращения: 22.10.2024).
4. Указом Президента Республики Казахстан от 13 апреля 2011 года №47 «О Концепции перехода Республики Казахстан к устойчивому развитию на 2007-2024 годы». [Электронный ресурс] // Әділет [web-портал]. – 2023. – URL: https://adilet.zan.kz/rus/docs/U060000216 (дата обращения: 01.10.2024).
5. Kasztelan A. Green growth, green economy and sustainable development: terminological and relational discourse // Prague Economic Papers. – 2017. - №26(4). - P. 487–499, DOI: 10.18267/j.pep.626.
6. Ефремов Н. А., Ефремова М. П. Мировой опыт применения «зеленых» технологий [Электронный ресурс] // Oeconomia et Jus [web-портал]. – 2021. – № 1. – С. 21–30. – URL: http://oecomia-et-jus.ru/single/2021/1/3. DOI: 10.47026/2499-9636-2021-1-21-30.
7. Указом Президента Республики Казахстан от 30 мая 2013 года № 577 «О Концепции по переходу Республики Казахстан к «зеленой экономике»». [Электронный ресурс] // Әділет [web-портал]. – 2023. – URL: https://adilet.zan.kz/rus/docs/U1300000577 (дата обращения: 25.10.2024).
8. World Bank Group. Самрук Казына. Зеленая экономика: реалии и перспективы в Казахстане. – 2018. – 36 c.
9. Transforming the energy system – and holding the line on the rise of global temperatures, International Renewable Energy Agency, Abu Dhabi. – 2019. – 56 с. [Электронный ресурс]. - URL: chrome-extension://efaidnbmnnnibpcajpcglclefindmkaj/https://www.irena.org/-/media/Files/IRENA/Agency/Publication/2019/Sep/IRENA_Transforming_the_energy_system_2019.pdf (дата обращения: 10.11.2024).
10. Годовой отчет НАО «Международный центр зеленых технологий и инвестиционных проектов» [Электронный ресурс] // igtipc.org [web-портал].– 2019. – URL: https://igtipc.org/images/docs/2020/otchet2019.pdf (дата обращения: 30.10.2024).
11. Громова А.И. Опыт внедрения принципов «зеленой» экономики в мировой экономике (на примере Дании) // Креативная экономика. – 2014. – № 8(8). – С. 113-119.
12. Круглова И.А. Обеспечение национальной экономической безопасности в условиях развития зеленой экономики. дис ... канд. экон. наук: 08.00.05 / И.А. Круглова. С-Пб., 2022. – 340 с.
13. Roland Berger GmbH (eds.) (2018): GreenTech made in Germany 2018: Environmental Technology Atlas for Germany. P.20-38. – URL: https://www.greentech-made-in-germany.de/fileadmin/user_uploadatlas/20180410_rb_greentech_5.0_web.pdf. (дата обращения: 10.10.2023).
14. Xiaoxue Weng, Zhanfeng Dong, Qiong Wu and Ying Qinv. China’s path to a green economy: Decoding China’s green economy concepts and policies. – IIED Country Report. IIED, London, 2015. – 7 р.
15. Zhang C., Jin S. What Drives Sustainable Development of Enterprises? Focusing on ESG Management and Green Technology Innovation // Sustainability. – 2022. – № 14(18). – Article 11695. – DOI: https://doi.org/10.3390/su141811695.
16. Xu A., Zhu Y., Wang W. Micro green technology innovation effects of green finance pilot policy – From the perspectives of action points and green value // Journal of Business Research. – 2023. – № 159. – Article 113724.
Рецензия
Дәйектеу үшін:
Амирова М.А., Давиденко Л.М., Кунязова С.К. Экологиялық брендинг негізінде жасыл экономикаға көшу концепциясы: отандық және халықаралық тәжірибе. Central Asian Economic Review. 2024;(6):152-165. https://doi.org/10.52821/2789-4401-2024-6-152-165
For citation:
Amirova M.A., Davidenko L.M., Kunyazova C.K. Concept of shifting towards «green» economy on the basis of ecological brending: domestic and international experience. Central Asian Economic Review. 2024;(6):152-165. (In Russ.) https://doi.org/10.52821/2789-4401-2024-6-152-165